Cotxe compartit
La seva empresa, Amovens, fomenta el cotxe compartit entre empleats d'una mateixa companyia, estudiants de la mateixa universitat o simplement viatgers que vulguin estalviar diners.
La seva empresa, Amovens, fomenta el cotxe compartit entre empleats d'una mateixa companyia, estudiants de la mateixa universitat o simplement viatgers que vulguin estalviar diners.
(...) es pot tant oferir places en el teu cotxe com demanar-les en els dels altres. I sense limitació de quilòmetres. (...)
El fundador de l'empresa, la qual té com soci a José María Figueras, ex president de Costa Rica, explica que aquesta pràctica és gairebé desconeguda a Espanya, malgrat que esta triomfant en diversos països. Va començar els anys vuitanta a Estats Units amb la crisi del petroli, la qual va animar a una reducció del consum. Els empleats de les zones perifèriques de les ciutats van començar a compartir en massa els seus viatges al treball. Alemanya també té dos gegants en el sector. (...)
¿I perquè no ha funcionat a Espanya? "És un problema bàsicament de confiança" (...). La reacció a pujar al cotxe d'un desconegut és encara forta al sud dels Pirineus.
Canvis de vendes en temps de crisi
(...) la sorpresa la van donar les vendes de vehicles de luxe, les quals van créixer un 133%, la qual cosa contrasta amb la baixada, pròxima al 30% que van registrar els segments de gama mitjana i baixa. (...)El luxe (...) és la gama menys sensible a la conjuntura econòmica. (...)
En el capítol de carburants, es comença a notar un canvi. Els híbrids i elèctrics representen ja un 1,5% de les vendes, en un mercat que continua dominat pel dièsel (74%).
Dolores Álvarez, Las matriculaciones caen otro 23,5% pero se disparan las de coches de lujo.