Vehicles


 Cotxe compartit

La seva empresa, Amovens, fomenta el cotxe compartit entre empleats d'una mateixa companyia, estudiants de la mateixa universitat o simplement viatgers que vulguin estalviar diners.
(...) es pot tant oferir places en el teu cotxe com demanar-les en els dels altres. I sense limitació de quilòmetres. (...)
El fundador de l'empresa, la qual té com soci a José María Figueras, ex president de Costa Rica, explica que aquesta pràctica és gairebé desconeguda a Espanya, malgrat que esta triomfant en diversos països. Va començar els anys vuitanta a Estats Units amb la crisi del petroli, la qual va animar a una reducció del consum. Els empleats de les zones perifèriques de les ciutats van començar a compartir en massa els seus viatges al treball. Alemanya també té dos gegants en el sector. (...)
¿I perquè no ha funcionat a Espanya? "És un problema bàsicament de confiança" (...). La reacció a pujar al cotxe d'un desconegut és encara forta al sud dels Pirineus.
Bernat García, Amaràs el coche del prójimo, El País 28-02-2010.

Canvis de vendes en temps de crisi
(...) la sorpresa la van donar les vendes de vehicles de luxe, les quals van créixer un 133%, la qual cosa contrasta amb la baixada, pròxima al 30% que van registrar els segments de gama mitjana i baixa. (...)El luxe (...) és la gama menys sensible a la conjuntura econòmica. (...)
En el capítol de carburants, es comença a notar un canvi. Els híbrids i elèctrics representen ja un 1,5% de les vendes, en un mercat que continua dominat pel dièsel (74%).
Dolores Álvarez, Las matriculaciones caen otro 23,5% pero se disparan las de coches de lujo.