El cotxe elèctric


(...) l'aparició del cotxe elèctric (...) canviarà completament el model de negoci. Les relacions entre el fabricant i el proveïdor seran totalment diferents. D'entrada, ens trobem que la bateria, que és l'element clau, serà llogada. Te una vida diferent a la del cotxe. (...) pot emmagatzemar energia, i això suposa un nou negoci (...) un productor d'energia eòlica la pot acumular durant la nit i després un operador la utilitza al matí quan hi ha més demanda. (...) El segon element important és que el motor elèctric és molt més senzill que el de combustió interna. (...) La millor manera de repartir riscos és ampliar les cooperacions, i això suposa que les cartes es redistribuiran d'una altra manera. (...)
Tots [pagarem aquest procés d'adaptació]. Nosaltres [Renault] ja hem invertit molt (...) i el Govern recolzarà l acompra amb xifres semblants a la resta dels països europeus entre 5.000 i 6.000 euros. I sobretot els ajuntaments, permetent que els cotxes elèctrics entrin en zones prohibides a la resta, aparcament gratuït, postes de recàrrega... Des de l'aliança Renault-Nissan tenim un objectiu clar, que és posar la mobilitat sostenible a l'abast de tothom i el més ràpidament possible.
Ramón Casamayor, entrevista a Jean-Pierre Laurent, "El coche eléctrico va a cambiar el modelo de negocio", El País 21-12-2009.

Automòbils elèctrics
El Govern ja ha aprovat la concessió d’ajuts per valor de 1,82 milions d’euros per a l’adquisició de 586 vehicles elèctrics [3.106 euros/vehicle], en el marc del Plan Movele (...). Fins ara s’han presentat 718 operacions d’adquisició d’automòbils elèctrics (...).
Europa Press, La Vanguardia 12-08-2010.


Applus Idiada a Hannover
El grup (...) Applus ahir va presentar en el saló de Hannover un vehicle comercial elèctric desenvolupat sobre la base d’un model de Nissan. El vehicle, batejat com Applus Idiada, té una autonomia de 110 Km i una velocitat màxima de 80.
Redacció, Desarrollo de un vehículo elèctrico, La Vanguardia 24-09-2010.


 

Acord Generalitat-Ajuntament-Nissan
La Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona ahir van signar un acord amb l’empresa Nissan per promoure l’ús del cotxe elèctric. L’acte va servir (...) per presentar i promocionar el seu nou model elèctric Leaf (...). El Leaf aconsegiex una velocitat de 150 quilòmetres per hora, te una autonomia de 160 quilòmetres, i es recarrega amb 20 minuts. L’alcalde Jordi Hereu, junt amb el conseller director general de Nissan (...) van protagonitzar una curta passejada a bord d’un cotxe elèctric d’un costat a l’altra de la Plaça Sant Jaume. El president (...) José Montilla va animar a Nissan i a les administracions a “treballar junts per a que els bons auguris es puguin traduir aviat en nous projectes i inversions per a Nissan i per a la indústria catalana”. (...) L’alcalde es va comprometre a “adaptar” la ciutat a aquest tipus de vehicles. Els objectius de Catalunya passen per tenir 1.170 punts de recàrrega el desembre de 2012 i el Govern ja s’ha compromès a promoure punts de càrrega domèstics.
Agències, Hereu, Montilla i el coche eléctrico de Nissan, La Vanguardia 31-10-2010.

Tarifa elèctrica mínima per als cotxes elèctrics
Aquesta mesura, no incrementarà el dèficit de tarifa? Perquè és necessària aquesta mesura? Qui ha protestat, o protestarà, per aquesta mesura?

El Ministeri d'Indústria ha establert una tarifa nocturna mínima, més barata que la reduïda actual, per fomentar la recàrrega dels cotxes elèctrics durant les anomenades hores vall, és a dir, en les quals hi ha menys demanda.
Efe, Industria establece una tarifa eléctrica superreducida para recargar coches, La Vanguardia 11-08-2010.